Η έννοια του χρόνου είναι μια δύσκολη κι αφηρημένη έννοια για την νηπιακή ηλικία, που μπερδεύει τα παιδιά.
Μπορούμε λοιπόν να τα βοηθήσουμε, να κατανοήσουν την εναλλαγή αυτή, μέσα από παραμύθια και ιστορίες, καθώς και μέσα από το παιχνίδι. Βάλτε μπροστά στο παιδί ρούχα από όλες τις εποχές και 4 εικόνες που να υποδηλώνει κάθε μία από αυτές. Αφού έχουμε εξηγήσει πότε φοράμε το κάθε ένα και γιατί, τα βάζουμε σε ομαδούλες κάτω από κάθε εικόνα. (Παράλληλα μπορούμε να ακούμε και τις 4 εποχές του Βιβάλντι).
Τέλος, μπορούμε να παίξουμε με τις αισθήσεις, εργαλείο πολύ σημαντικό για την κατανόηση του κόσμου. Βάλτε σε λεκάνες στοιχεία από τις 4 εποχές.
Χειμώνας: χιόνι* , μπουκάλι σφραγισμένο με νερό και άσπρα πομ-πον, γάντια, χειμερινές φωτογραφίες κ.ά.
Άνοιξη: Ψεύτικά ή αληθινά λουλούδια, χώμα, καλαθάκι, εργαλεία κήπου (για παιδιά), φωτογραφίες από πουλιά, κ.ά.
Καλοκαίρι: Άμμος, νερό, κουβαδάκια, κοχύλια, φωτογραφίες από άτομα στην θάλασσα, κ.ά.
Φθινόπωρο: Κιτρινισμένα φύλλα, χώμα βρεγμένο, λεκανίτσα με γαλάζιο oobleck* και τρυπητό σκεύος για δημιουργία βροχής, φθινοπωρινές φωτογραφίες, κ.ά.
Συνταγή χιόνι: Βάζουμε νερό μέσα σε μία καθαρή πάνα, μέχρι να φουσκώσει. Αφού έχει απορροφήσει το νερό, την σκίζουμε και βάζουμε το περιεχόμενο σε μια λεκάνη.
Συνταγή oobleck: Βάζουμε ένα ποτήρι κορν φλάουρ σε ένα μπολ και ρίχνουμε σιγά σιγά μισό ποτήρι νερό, ανακατεύοντας. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα υλικό που το νιώθουμε στερεό και σκληρό όταν βάζουμε δύναμη πάνω του, αλλά υγρό όταν σταματάμε να το σφίγγουμε. Όταν είναι έτοιμο μπορούμε να προσθέσουμε σταγόνες από χρώμα ζαχαροπλαστικής.